W drugim tygodniu półkolonii uczestnicy mieli możliwość wzięcia udziału w różnorodnych zajęciach rozwijających. Codziennie rekreacja i pływanie na basenie, w poniedziałek między innymi zajęcia w IMiGW Stacji hydrologiczno-meteorologicznej, gdzie uczestnicy poznali sposoby zbierania i przetwarzania danych potrzebnych do prognozowania pogody. We wtorek byliśmy w Teatrze Ateneum, gdzie podczas warsztatów dzieci mogły przyjmować różne role, a tym samym uczyć się być aktorami. W Pałacu Młodzieży w pracowni plastycznej podczas warsztatów ORIGAMI uczestnicy wytwarzali techniką zaginania papieru: żurawia, gwiazdę i bączki. Ponadto mieli możliwość uczestniczyć w wystawie prac. Tradycyjnie w szkole odbyły się warsztaty LEGO. Tym razem dzieci zbudowały symulatory trzęsień ziemi i testowali wytrzymałość stworzonych przez siebie budynków. Ostatni dzień półkolonii - wizyta w Ogrodach w Goczałkowicach.
PROGRAM PÓŁKOLONII W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 10 im. MARII CURIE – SKŁODOWSKIEJ W KATOWICACH
Tydzień II
1.07.2019 - 5.07.2019
„Jestem wypoczęty, aktywnie spędzam czas”
Cel ogólny
Bezpieczny, zdrowy i ciekawy wypoczynek dzieci w gronie przyjaciół.
Cele szczegółowe
Dziecko:
- miło spędza czas, w gronie przyjaciół,
- jest wypoczęte i zrelaksowane,
- potrafi współdziałać w grupie,
- potrafi znaleźć przyjaciela,
- zna swoje mocne i słabe strony,
- potrafi kulturalnie zachować się w różnych sytuacjach,
- bierze udział w zajęciach plastycznych,
- bierze udział w zajęciach sportowych, ruchowych,
- bierze udział w grach i zabawach,
- zna i przestrzega zasad bezpiecznego wypoczynku,
- jest świadome wpływu aktywności fizycznej na stan zdrowia, prawidłowy rozwój i samopoczucie.
Dzień pierwszy: 1.07.2019. - poniedziałek
Data |
Godziny |
Punkt programu |
||
1.07.2019 |
8.00-8.45 |
Zbiórka w szkole. Przedstawienie programu półkolonii. Zapoznanie uczestników z regulaminem półkolonii. Opracowanie i spisanie kontraktu grupowego. Ogłoszenie konkursów na czas trwania I tygodnia półkolonii: „Wzorowy półkolonista”, „Najaktywniejszy półkolonista”. Czynności higieniczne - mycie rąk. Wspólne II śniadanie (suchy prowiant). |
||
8.45-9.20 |
Zajęcia integracyjne „Poznajmy się”. |
|||
Grupa 1 |
Grupa 2 |
|||
9.20-9.30 |
Przejście na basen. Zapoznanie z regulaminem basenu. Pogadanka – bezpieczeństwo na basenie i w szatni. Przebieranie. |
9.20-9.45 |
Gry i zabawy ruchowe. Zapoznanie z regulaminem salki gimnastycznej. |
|
9.30 –9.55 |
Zajęcia na basenie (w dwóch grupach po 25 minut) |
9.45-9.55 |
Przejście na basen. Zapoznanie z regulaminem basenu. Pogadanka – bezpieczeństwo na basenie i w szatni. Przebieranie. |
|
9.55–10.10 |
Ubieranie, suszenie. |
9.55-10.20 |
Zajęcia na basenie (w dwóch grupach po 25 minut) |
|
10.10-10.35 |
Gry i zabawy ruchowe. Zapoznanie z regulaminem salki gimnastycznej. |
10.20-10-35 |
Ubieranie, suszenie. |
|
10.35-11.00 |
Pogadanka na temat bezpiecznego poruszania się po mieście Spacer do Biblioteki ul. Ligonia 7 |
|||
11.00-12.15 |
Warsztaty w Bibliotece |
|||
12.15-13.00 |
Pogadanka na temat bezpiecznego poruszania się po mieście oraz zachowania w środkach komunikacji miejskiej. Przejście na przystanek autobusowy ul. Jagiellońska. Przejazd na Muchowiec oraz dojście do Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej Stacja Hydrologiczno-Meteorologiczna Muchowiec 1. |
|||
13.00-14.00 |
Zapoznanie z Regulaminem Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej Stacja Hydrologiczno-Meteorologiczna. Zajęcia w IMiGW. |
|||
14.00-14.14 |
Przejście na przystanek autobusowy Muchowiec Droga do Lotniska przejazd i przejście do szkoły. |
|||
14.40-14.55 |
Mycie rąk. Wspólny posiłek (suchy prowiant) lub obiad (opcja dodatkowo wykupiona przez rodziców) |
|||
14.55-15.00 |
Podsumowanie dnia i ocena zachowania uczniów, niespodzianka „Mój dyplom część 1” |
Dzień drugi: 2.07.2019- wtorek
W związku z informacją o niemożliwości przeprowadzenia zajęć w planowanym terminie jednego z organizatorów następują poniższe zmiany w programie półkolonii:
Data |
Godziny |
Punkt programu |
||
2.07.2019 |
8.00-8.10 |
Zbiórka w szkole. Przedstawienie programu. Czynności higieniczne - mycie rąk. Wspólne II śniadanie (suchy prowiant). |
||
8.10-8.20 |
Pogadanka na temat bezpiecznego poruszania się po mieście. Spacer do Teatru Ateneum ul. Św. Jana 10 |
|||
8.20 -9.20 |
Zajęcia w Teatrze Ateneum. |
|||
9.20 – 9.35 |
Przejście do szkoły. |
|||
9.35-10.15 |
Gra dydaktyczna „W teatrze” |
|||
10.45-11.05 |
Przejście na plac zabaw na Rowie Wełnowieckim. Przejście do szkoły. |
|||
11.05-12.30 |
Gry integracyjne i zabawy na placu zabaw. |
|||
12.30- 12.45 |
Przejście do szkoły. |
|||
Grupa 1 |
Grupa 2 |
|||
12.45- 13.35 |
Zajęcia warsztatowe i gry dydaktyczne z tablicą aktywną. Pogadanka: Zasady i bezpieczeństwo użycia tablicy aktywnej. |
12.45- 12.55 |
Przejście na basen. Przypomnienie regulaminu basenu. Pogadanka – bezpieczeństwo na basenie i w szatni. Przebieranie. |
|
13.35-13.45 |
Przejście na basen. Przypomnienie regulaminu basenu. Pogadanka – bezpieczeństwo na basenie i w szatni. Przebieranie. |
12.55- 13.40 |
Zajęcia na basenie |
|
13.45- 14.30 |
Zajęcia na basenie |
13.40- 14.00 |
Ubieranie, suszenie. |
|
14.30- 14.50 |
Ubieranie, suszenie. |
14.00- 14.50 |
Zajęcia warsztatowe i gry dydaktyczne z tablicą aktywną. Pogadanka: Zasady i bezpieczeństwo użycia tablicy aktywnej. |
|
14.50 – 15.00 |
Podsumowanie dnia i ocena zachowania uczniów, niespodzianka „Mój dyplom część 2”. |
Dzień trzeci: 3.07.2019. - środa
Data |
Godziny |
Punkt programu |
||
3.07.2019 |
8.00-8.20 |
Zbiórka w szkole. Przedstawienie programu. Czynności higieniczne - mycie rąk. Wspólne śniadanie (suchy prowiant) |
||
8.20-9.30 |
Warsztaty LEGO i programowania |
|||
9.30-10.00 |
Pogadanka na temat bezpiecznego poruszania się po mieście. Przejście do Pałacu Młodzieży ul. Mikołowska 26. |
|||
10.00-10.10 |
Pogadanka Bezpieczna zajęcia w Pałacu Młodzieży. Regulamin pracowni plastycznej. |
|||
10.15-12.30 |
Warsztaty origami. |
|||
12.30-12.45 |
Przejście do szkoły. |
|||
12.45-13.15 |
Czynności higieniczne - mycie rąk. Wspólny posiłek (suchy prowiant) lub obiad (opcja dodatkowo wykupiona przez rodziców) |
|||
13.15-13.40 |
Zasady i bezpieczeństwo użycia tablicy aktywnej. Warsztaty z tablicą aktywną |
|||
Grupa 1 |
Grupa 2 |
|||
13.40- 13.50 |
Przejście na basen. Przypomnienie regulaminu basenu. Pogadanka – bezpieczeństwo na basenie i w szatni. Przebieranie. |
13.40- 14.05 |
Gry i zabawy logiczne. |
|
13.50- 14.15 |
Zajęcia na basenie (w dwóch grupach po 25 minut) |
14.05- 14.15 |
Przejście na basen. Przypomnienie regulaminu basenu. Pogadanka – bezpieczeństwo na basenie i w szatni. Przebieranie. |
|
14.15- 14.25 |
Ubieranie, suszenie. |
14.15- 14.40 |
Zajęcia na basenie (w dwóch grupach po 25 minut) |
|
14.25- 14.50 |
Gry i zabawy logiczne. |
14.40- 14.50 |
Ubieranie, suszenie. |
|
14.50-15.00 |
Podsumowanie dnia i ocena zachowania uczniów, niespodzianka „Mój dyplom –część 3” |
Dzień czwarty: 4.07.2019. - czwartek
Data |
Godziny |
Punkt programu |
||
4.07.2019 |
8.00-8.20 |
Zbiórka w szkole. Przedstawienie programu. Czynności higieniczne - mycie rąk. Wspólne śniadanie (suchy prowiant) |
||
Grupa 1 |
Grupa 2 |
|||
8.20- 8.45 |
Gry i zabawy ruchowe. Przypomnienie regulaminu salki gimnastycznej. |
8.20-8.30 |
Przejście na basen. Przypomnienie regulaminu basenu. Pogadanka – bezpieczeństwo na basenie i w szatni. Przebieranie. |
|
8.45-8.55 |
Przejście na basen. Przypomnienie regulaminu basenu. Pogadanka – bezpieczeństwo na basenie i w szatni. Przebieranie. |
8.30-8.55 |
Zajęcia na basenie (w dwóch grupach po 25 minut) |
|
8.55-9.20 |
Zajęcia na basenie (w dwóch grupach po 25 minut) |
8.55-9.15 |
Ubieranie, suszenie. |
|
9.20-9.40 |
Ubieranie, suszenie. |
9.15-9.40 |
Gry i zabawy ruchowe. Przypomnienie regulaminu salki gimnastycznej. |
|
9.40 – 9.55 |
Pogadanka: bezpieczeństwo podczas poruszania się po mieście oraz zachowaniu się w kinie. |
|||
10.00-12.30 |
Przejście do kina i udział w seansie filmowym. |
|||
12.30-12-45 |
Przejście do szkoły. |
|||
12.45-13.00 |
Umycie rąk. Wspólny posiłek (suchy prowiant) lub obiad (opcja dodatkowo wykupiona przez rodziców) |
|||
13.00-13.20 |
Przejście do Młodzieżowego Centrum Kariery OHP pl. Grunwaldzki 8-10 |
|||
13.20- 14.30 |
Warsztaty w Młodzieżowym Centrum Kariery OHP „Kim jestem, kim będę” |
|||
14.30-14.50 |
Przejście do szkoły. |
|||
14.45-15.00 |
Podsumowanie dnia i ocena zachowania uczniów, niespodzianka „Mój dyplom - część 4” |
Dzień piąty: 5.07.2019- piątek
Data |
Godziny |
Punkt programu |
5.07.2019 |
8.00-8.15 |
Zbiórka w szkole. Przedstawienie programu. Czynności higieniczne - mycie rąk. Wspólne śniadanie (suchy prowiant) |
8.15-8.20 |
Pogadanka na temat bezpiecznego poruszania się po mieście, środkach komunikacji miejskiej- pociągu oraz instytucjach realizujących zajęcia. |
|
8.20-8.37 |
Przejście na dworzec PKP. |
|
8.37- 9.16 |
Przejazd do Goczałkowic-Zdrój. |
|
9.18-10.00 |
Spacer do Ogrodów Kapias Goczałkowice-Zdrój Zapoznanie z regulaminem Ogrodów Kapias. |
|
10.00-13.00 |
Zwiedzanie i zabawy rekreacyjne w Ogrodach Kapias w Goczałkowicach – Zdroju. |
|
Ok. 12.00 |
Umycie rąk. Wspólny posiłek (suchy prowiant). |
|
13.00-13.31 |
Przejście na dworzec PKP w Goczałkowicach-Zdroju |
|
13.31-14.35 |
Powrót pociągiem do Katowic, przejście do szkoły |
|
14.35-15.00 |
Podsumowanie dnia i ocena zachowania uczniów, niespodzianka „Mój dyplom - część 5”. Rozstrzygnięcie konkursów. |
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w planie ze względu na warunki atmosferyczne oraz sytuacje losowe.